Henkilöstörahasto

PDF-tiedostoVR_info jäsenille 9.2.pdf (283 kB)
Tästä löytyy tarkempaa tietoa henkilöstörahastosta.
PDF-tiedostoTiedote helmikuu 2017.pdf (325 kB)
Eliten tiedote
PDF-tiedostoTulospalkkion maksu palkan mukana tai henkilöstörahastoon.pdf (10 kB)
Tässä on vertailtu tulospalkkion maksua palkan mukana tai henkilöstörahastoon. Lisäksi tässä on tietoa rahasto-osuuksien nostamisesta henkilöstörahastosta.

Näitä kysellään usein,ohessa tiedosto josta käy ilmi henkilöstörahaston perusjutut.

Useimmin kysytään maksupäiviä ja mitä pitää tehdä?

Lyhyesti homma menee näin:

Rahaston tilikausi on 1.6 -.31.5 ->

Henkilökohtaisten osuuksien laskenta käynnistyy ->

Rahaston valtuusto kokoontuu elokuun lopussa (viimeistään 31.8) ja vahvistaa tilit. Oma osuus on nähtävissä yleensä välittömästi tuon kokouksen jälkeen. osoitteessa http://www.elitevarainhoito.fi/vr  Vaatii pankkitunnukset tunnistautumiseen.->

15.9 (tai jäsenkirjeessä ilmoitettu päivä) mennessä on ilmoitettava nostaako rahaa.->

Maksupäivä on 30.9

Kannattaa käydä katsomassa omat tiedot ja lisätä puhelinnumero sinne, mainoksia sitä kautta ei tule mutta vuosittain muistutus oman osuuden tarkistamisesta ja siitä haluaako nostaa rahaa.

Eli ei tarvi tehdä mitään jos ei osuuksia halua nostaa, nostamisesta tarvitsee ilmoittaa vuosittain 15.9 (tai jäsenkirjeessä ilmoitettu päivämäärä) mennessä.

Työsuhteen päättyessä tulee aina myös paperinen kirje osuuksista ja nostoaikataulusta.Kun työsuhteesi päättyy niin erillistä nostoilmoitusta ei tarvitse tehdä, osuutesi maksetaan automaattisesti samalle tilille mille palkkasikin on tullut tai rahastolle ilmoittamallesi tilille. Eläkkeelle jäädessä sekä tuotannolisista ja taloudellisista syistä irtisanotut voivat jaksottaa nostot neljälle vuodelle  ja hyödyntää veroedut täysimääräisesti.

Paperikirjettä ei lähetetä vuosittain kaikille kustannussyistä, jäseniä on reilut 10 000 ja yksi lähetetty kirje kustantaa kaikkineen lähes 2 €... ja olisi pois rahastoosuuksista.

Lisää voi kysellä Jyrkiltä, P. 0408666175