Edustajakokous

Raideammattilaisten puheenjohtaja Vesa Mauriala ja valtuuston puheenjohtaja Arto Kukkonen
Kokoustyöskentelyä
Iltajuhlassa esiintyi eestiläinen huipputenoristi Lembit Tolga
Osastosta kokoukseen osallistuivat: Heinonen, Fahlström, Niemi, Heiskanen, Korkalainen ja Myllylä

Raideammattilaisten Edustajakokous pidettiin 27.5.-29.5.2013 Helsingissä kongressikeskus Paasitornissa.

Kokoukseen osallistui noin sata yhdistysten valitsemaa edustajaa. Kokouksessa käytiin tavalliseen tapaan vääntöä henkilövalinnoista - erityisesti hallitukseen, sekä päätettiin mm. strategiasta ja vastattiin osastojen esityksiin, joita kokoukselle oli saapunut 54 kappaletta.

Elokuussa valittu hallitus ja valtuusto saavat käsiteltäväkseen kaikki ne päätökset, jotka edustajakokouksessa tehtiin. Yhdistysten aloitteissa kiinnitettiin paljon huomiota jäsenistön vaikutusmahdollisuuksiin. Elokuun hallitus tuleekin edustajakokouksen päätöksen mukaisesti asettamaan työryhmän, joka lähtee pohtimaan sääntöjen uudistamista. Työehtosopimusaloitteita tuli myös paljon. Niiden osalta päätettiin, että aloitteet annetaan sellaisenaan seuraavaan TES-kierroksen vamisteluun.

Osasto 25:sta valittiin valtuustoon:

Jyrki Fahlström varsinainen, Kari Gustafsson 1. vara, Pentti Karjalainen 2.vara

Mika Niemi varsinainen, Harri Heiskanen 1. vara, Jaakko Koskinen 2. vara

Reijo Myllylä varsinainen

Osasto 25:sta valittiin hallitukseen:

Jouni Korkalainen varsinainen, varalle Kari Heinonen